cookies

tisdag 10 juli 2012

pyssligt

Jag pysslar en del fast det inte syns här på bloggen. Mest är det husgöra inne och ute men nu återstår det endast lite foder runt fönstrena sen är vi klara med husväggen. Äntligen. Mannen säger att det både är första och sista gången han tar på sig ett så stort arbete själv.


Lite virkat, stickat och sytt blir det men jag har inte brytt mig om att fota. Det blev ett par barntrosor eftersom lilltjejen ville ha lika som mamma. Storatjejen hade kompisbesök häromdagen och då blev det en turkos/blårandig t-tröja till kompisen. Fastnade inte på bild den heller. Den kanske inte ens passar...
Men mest tid har jag lagt på fläder. Det har blivit 4 satser med saft och 2 satser med fläderchampagne. Det ska bli så spännande att se om det lyckas bli bubblor. Tid och tid förresten. Det är väldigt lite jobb med fläder.

Jag har alltid gillat fläder men nu älskar jag det. Godast av sorterna är än så länge fläder/rabarber. Nästa år ska jag testa fläder/jordgubb.Ursäkta bildlöst inlägg.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Man kan ju inte alltid ha kameran i högsta hugg.. =)

Kraaaam
Sanna

Jessika sa...

Låter som du har semester... Och en skön sådan. Ha det gott!
Kram Jessika

lopplisa sa...

Fläderchampagne??? Är det sant? Det låter fantastiskt gott!! Hur länge dröjer det tills glasen kan fyllas?