cookies

måndag 27 april 2015

Välkomna åter till inspiration!

Igår hade jag sydag här hemma med några vänner. Det var trevligt men jag gjorde inte mkt återbruk.
Så idag skrapar jag liksom ihop utmaningen kan man säga. Jag har inte tillräckligt med plats för alla potatisar som jag ville sätta. Odlingslådorna räckte inte. Jag tog de tömda jordsäckarna istället. Tur att jag inte kastade bort dom. Potatisen verkar i alla fall trivas. I den lilla 20 liters påsen är det en sättpotatis och i den större 2 st. Säckarna har sått ute i två - tre veckor redan men under fiberduk. Funkar. Se så fina de är. Jag la sättpotatisen på jord så innan de landade i planteringssäcken så hade de både rötter och lite blast.
Man behöver, om man som jag är fisken Doris som glömmer allt, märka upp sina sådder.
Jag använde mjölkkartong först men texten bleknade på jättefort och man ser inte vad det står. Så nu återanvänder jag diverse plastlock istället. I detta fall smörlocket. Plast bevarar texten bättre (i bägge fall har jag använt permanent spritpenna). 
Ni då?

4 kommentarer:

hennihenni sa...

Här har sjukstuga och släktträffar avlöst varandra, så inget bidrag från mig den här måndagen... Bra att du hittade något att visa!

Tyg och otyg sa...

Här blev det inte heller något. Har sytt lite barnkläder senaste dagarna, men inget i återbrukstyg för en gångs skull (däremot lite stuvar/rester). Det får bli comeback nästa vecka. :)

Katarina sa...

Och här glömde jag bort att det var måndag och höll på att missa att lägga ut inlägget som jag skrev redan igår. Vi kan bilda ett fiskstim med Dorisar :-)

Fiff sa...

Härligt med potatis! Har också petat ner mina nu. Får se om resterande får plats i nån odlingslåda sen...