cookies

torsdag 8 september 2011

Experiment mössa i återbrukat garn

Min man fick agera modell. Han var inte så glad för det så jag fick radera ansiktet. Helt okej, det är ju ändå bara mössan jag vill visa.
Jag har använt ett garn som jag fått av min mamma. Hon har repat upp en tröja men ville sen inte ha garnet. Jag tog gärna mot det. Jag har stickat ihop det ett annat garn för att få det ännu tjockare. I stället för att sy ihop mössan virkade jag ihop den i sidan. På toppen drog jag ihop den med stygn och fäste tråden. Jag vet inte hur jag tycker att den blev. Ful/snygg/rolig....nja.

English:
I forced my husband to be my hatmodel. He told me he wasn´t happy about it at all so I erased his face from the picture. I have knitted a hat with one thread of reused yarn and one thread of another kind of yarn to make it all chunkier. Instead of sewing it all togheter I crocheted the sideseam.