cookies

måndag 16 februari 2009

Vad nu då?


Tydligen behöver barnen några dagar på sig att smälta ett nytt plagg. Idag ville Elvira plötsligt ha tröjan som var så bajsful häromdagen. Man har ju rätt att ändra sig.
Det finns lite åsikter från min sida också även om jag är nöjd med min insats.

*Jag gillar helt enkelt raglantröjor bäst. Jag tycker passformen blir mkt bättre. Denna modellen från ottobre (t-shirtmönster nr 301) känns lite kantig över axlarna.

*Halringningen blev något liten. Göra större nästa gång.

*Ärmarna förlängde jag lite väl mkt men det är ju lätt åtgärdat. De är uppvikta nu.

Tröjan består av stuvtyger som jag köpt på second hand. Det är tunna trikåtyger som är helt underbart mjuka så det finns hopp om att det blir en ny favvotröja. Det lila tyget var flera meter långt och en stor bit klippte jag av och skickade i en bytesvända.

Numera köper jag oftare trikåtyger på secondhand än retrotyger. Här i mina trakter finns det ett par damer som hänger på dörrarna och köper alla retrotyger och lägger ut på Tradera. Inget ont i det men trist för oss andra som inte hinner dit. Men det köper inte av trikåtygerna....

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Kul att hon tycker om den nu! Satt jättefint på!

Anonym sa...

Ge inte tanterna några ideér om att sno åt sig trikåtygerna också nu bara!

Lilla NovaK sa...

Haha.... Så är det här också, beror bara på vilket humör monstret är på och ofta tar det nån dag så kommer hon med plagget själv... =)