cookies

måndag 18 juni 2007

Tredje gången ogillt


Vantbytet har gått från att vara kul och spännande till en mardröm och ett trist måste. Ska aldrig hoppa på en sån här grej igen. Tredje gången gillt trodde jag som både bytte garn och mönster. Då hamnar tumgreppet helt åt skogen. Fattar inte mönstret riktigt - jag måste gjort fel. Alternativ nu är att repa upp och göra om mer en halva vanten eller börja om med en helt ny efter nytt mönster. Fortsätter jag med samma så har jag ju i alla fall en halv vante klar. Å andra sidan tycker jag itne om att repa upp och sticka samma igen. Åh, vilken trist grej det blev av det hela. Ska fundera över hur jag ska göra.

2 kommentarer:

Botilda sa...

Lägg vantarna på hyllan ett tag. Det låter som att du behöver vila från dem, och de behöver ju inte vara klara förrän i augusti.

Anonym sa...

Du har rätt. Ibland är jag lite för envis för mitt eget bästa.
/Klockarbarn