cookies

tisdag 5 juni 2007

Lite små fynd och trädgårdsfägring


Idag har jag varit och inhandlat strumpstickor nr 1,5 och nr 2. Herregud de minsta är som att sticka med brodernål. Men det rekommenderas till mina vantar i fyndboken "gotländska stickmönster". Jag var ju korkad nog att köpa 1-trådigt ullgarn till dessa vantar....my god. De kommer att ta år att göra klara.

Fyndade också 2 korgar - en till hallen och en som jag ska ha mitt handarbete i. Köpte också ett gäng förpackningar med reflexband som man syr på kläder eller väskor osv samt 2 st lyktor att ha på verandan.

Kan ni fatta att jag fick ett ryck igår och gjorde vår entre lite finare. Köpte ett galler att skrapa av skorna på och lade nedanför ingången sen satte jag gatsten lite runt omkring. Blev ganska bra faktiskt för att vara första gången. Det gjorde entren lite mjukare och trevligare. Bild kommer senare.

1 kommentar:

Anonym sa...

ser jag fram emot