cookies

fredag 8 juni 2007

Kära vantbytarkompis


Även jag inser min begränsning. Mitt första projekt blev för mycket för mig. Efter 3 dagar har jag bara åstadkommit en liten mudd på en vante. Går alldeles för långsamt med så pyttesmå stickor och de blir för små verkar det. Jag har tyvärr fått ge upp dem. Istället blir det nu ett par vantar på betydligt större stickor och grövre garn och mer i rätt storlek tror jag. Så tyvärr kära vantbytarkompis så blir det inga gotländska mönster på dina vantar denna gången.

Lite synd är det för det blir riktigt fint med så smått mönster som ett 1-trådigt garn och små stickor ger. Men då måste man ha LÅNG tid på sig och det är ingen tv-stickning. Mycket att hålla reda på. Kolla bilden och jämför storlek på stickor...

2 kommentarer:

Agata sa...

Inte för att det är någon uppmuntran, men jag höll på från och till (mest från) med mina gotländska vantar i tre år. Så jag förstår dig!

Anonym sa...

Det blir nog nåt sånt för mig också, tror jag. Det är jobbigt också att sticka för jag spänner mig så när jag håller i dessa supertunna flisor till stickor. Men OM de blir klara blir de nog favoriter (till mig själv).
/Klockarbarn