cookies

söndag 29 september 2013

Rosor på mina brallor

Tights till Hanna. Hittade en oanvänd stuvbit på loppis för 20 kr. Stod och funderade av och till om jag skulle köpa det eller inte. Men så var det sån kanonkvalité på tyget -super skönt och tjockt. Jag ångrar mig inte nu. Det blev finare än jag trodde. Hur kan man tveka på en tygbit för 20 spänn tänker kanske ni?  JO, om man har kvadratmetervis med hyllor fulla med tyger så måste man tveka och fundera på om man kommer att sy av det eller om det blir en hyllvärmare. Ingen plan = Inget köp (oavsett pris).
Synd bara att jag lade mönstret upp och ner. Men jag resonerar att det blir på rätt håll för Hanna när hon tittar ner på sina ben... ;-)

Precis i detta nu säger stora syster att Hannas byxor är konstiga. Lilla syster gråter och pappan försöker trösta bäst han kan. Nu undrar jag hur mycket tightsen kommer att bli använda. Ibland blir jag så trött....
Barnen är känsliga för kommentarer i denna ålder och det kan sabba allt. Det händer i skolan också att någon säger nåt om vad de har på sig sen vill de inte ha det mer (inte bara mina barn som råkar ut för det tror jag). Nu har Elvira bett om ursäkt och säger att det bara hände och inte var meningen.......grrrr

Tyget räckte till ett par muddisar i stl 68. Det blir nog även ett par nyfödd eller en mössa också av det sista. Inte illa för en tjuga. Brun mudd var det enda jag hade hemma som funkade till.
 Elvira fick ett par haremsbrallor med inte så mycket häng. Sydda i viscosejersey. Numera är det inte lätt att hitta tyger som de gillar. Alla fina barntyger som kommit tycker de är jättelarviga :-(
Ja ja man kan ju inte tvinga dom.

2 kommentarer:

Anna sa...

Du får hälsa båda döttrarna att vi som läser din blogg blir helt avundsjuka på dem!
(Hoppas att kommentarer har effekt på det hållet också!)

himlaverket sa...

Alltid så fräna ungar du har👍tuffa grejer för en tjuga, man kan ju inte låta bli fast syrummet har tyg uppåt väggarna. Jag är likadan. Liten tröst kanske😄kram ulla