cookies

måndag 30 september 2013

Återbruk del 7 - ge värme

 Hej hopp och välkomna till 7:e veckan av återbruk för värme! Oj vad tiden går. Idag hade jag hoppats på att kunna visa nåt helt nytt alster. Nytt som i att jag inte gjort nåt sånt förut men det blev inte så. Jag har stickat en 3,5 timmes väst av restgarner. Det tog längre tid för mig än 3,5 tim men det beror på att jag måste bryta stickningen ofta för att inte få värk i händerna. För en van stickare är det inga problem att sticka västen fort. Också ett bra projekt för den som inte är så van att sticka. Vem bryr sig om hur lång tid det tar egentligen ;-)
Lite dovare färger denna gång. Det brukar inte jag använda så ofta men jag har såna tyger och garner som behöver ta slut också och jag tror att mottagarna inte avstår att ta emot kläder pga färg.

Ett par haremsbrallor i två olika tyger för att ta tillvara på allt....Ett par vit/blå randiga ligger tillklippta och väntar på att bli ihopsydda. 
En lappfilt av lååååånga remsor istället för rutor. Det funkar också ju. 
Inte helt färdig dock utan skall fodras med nåt värmande.

Vad har ni gjort för nåt kul?
Lämna en länk i verktyget så vi får se.



5 kommentarer:

Emma sa...

Finfina grejer! Önskade jag kunde sticka, den koftan är så fin!

Jessika sa...

Fin kofta! Och det andra också såklart.

Anna sa...

Alltså, den här utmaningen resulterar i så jättemycket fint! Hurra för dig som har satt igång den!

Anonym sa...

Hej Jessica !!! Det var längsen... Vad mkt fint du gör !!!! Om du har lust får du gärna sy harems byxor till Moa . Hon gillar inget som sitter åt så såna byxor skulle vara perfekta till henne å varför inte ett par till mej med :) hälsa tjejerna / emelie

Jennie sa...

Fina grejor! Den där 3,5-timmesvästen måste jag testa någon gång.