cookies

söndag 8 september 2013

Köttfärssås - ta mig med storm

Jag gillar inte köttfärssås!
Det luktar illa när man bryner köttfärs. Jag gillar inte konsistensen av färs. Tycker att köttfärssås är nödmat när man inte kommer på nåt annat och därför att det är det enda kött barnen vill äta.

Nu undrar jag vad ni har för recept som kan ta mig med storm. Hur smakar en riktigt god köttfärssås?
Vill ni dela med er av ert favoritrecept?

 Här bjuder jag på ett kort på mig men ansiktet får ni inte se för den minen vill jag inte visa. Bilden är från min syrras bröllop i somras. Mannen skrattade när han såg mig och tycke jag såg ut som en amerikansk presidentfru. Hillary Clinton!!!!!
Jo jag tackar. Inte en helt lyckad kombo med dojjorna men jag hade inte lust att köpa nya. Så kan det bli när man inte är så modeintresserad. Kavajens foder färgade av sig på klänningen i ärmhålen. Snyggt.
Varsågoda - jag bjuder på självdistansen.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag tror att jag vet vad du menar fastän jag är vegetarian ...

Om vi nu låtsas att det blir ungefär samma resultat med Quorn kan man kanske tänka sig de här variationerna:

göra gratäng av pastan och såsen med valfri sorts ost ovanpå
grovrivna morötter, fräst färs och lök, vatten och creme fraiche + kryddor (ingen tomatsås)
curry och hackade äpplen (ingen tomatsås)
hackade äpplen i en vanlig tomatsås gör burktomatsmaken lite mildare
etiopisk pepparsås -- man behöver kanske inte göra den SÅ stark
servera den med hemgjord gnocchi stället
servera den med tysk hemgjord pasta, Spaetzle eller vad det heter (vetedeg som pressas genom durkslag ner i kokande vatten)
hackade oliver i vanlig tomatsås (de tar över totalt ...)

Det var några idéer!

Fiff sa...

Vadå inte modeintresserad?? Med kilklackar och prickig kavaj i snyggt snitt ;-)
Tycker du va väldigt tjusig jag!
Köttfärssås...ja du.
Man måste ha mycket vitlök, mycket krossade tomater, en skvätt kinesisk soja, och så brukar jag ha en del röda linser i bara för att lura i min man lite grönsaker (och de syns ju inte bland färsen, hahaha!)