cookies

torsdag 24 februari 2011

Duken räckte till lite fler grejer


Bordsduken har nu blivit totalt slaktad. Jag har tidigare visat att den räckte till 5 plagg.
Den är ju inte helt slut för det utan som vanligt blir det spillbitar. Dom kan jag ju inte slänga. Det har blivit lite väl många spillbitar genom åren så jag tog chansen att göra av med lite genom att sy ett lapptäcke och kudde åt dockorna. Jag såg till att täcket fick en snygg baksida också. Mina ungar är galna i att bädda ner allting. Till och med roboten och dinosaurierna blir bäddade. Men det är klart. De behöver så klart vila de också.

Det finns en härlig tillfredsställelse av att slakta något OCH använda allt fullt ut till sista biten.
Det skulle kunna bli en utmaning. Hur många grejer/plagg kan man få ut av ett påslakan?

3 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Fantastiskt vad mycket det blev!
Det skulle bli en spännande utmaning, med påslakandet!/Åsa

Jessica sa...

Vilken rolig utmaning! Jag tror jag måste anta den utmaningen! Får man bara använda påslakanet, eller kan man lägga till bitar från andra tyger?

Klockarbarn sa...

Jessica: Ja, det tycker jag man kan göra dva att använda fler tyger om man tycker att det passar.