cookies

fredag 18 februari 2011

Dagens i-lands problem


Jag har så mkt av allt. Garn, tyg och pysselmaterial men så lite inspiration.
Jag har en massa lust men tappar bort mig på vägen. Allt jag gör känns som efterapningar av andra. Trist. Kunskapsnivåerna är för låga för att gå vidare med mina idéer. För att vara ärlig har jag alldeles för lite tålamod. Jag sitter inte och jobbar fram mönster i flera omgångar tills jag lyckas. Jag provar en eller max två gånger sen slänger jag bort skiten om det går fel. Problemet är att om jag lyckas så finns det heller inget mönster att jobba vidare med. Ofta blir ju kanske inte plagg/grej nr 2 likadan då.

Barnen är sjuka och har varit det hela veckan. Nu om nånsin borde jag ha haft möjlighet att arbeta fram nåt. Men nej. Måste allt man gör vara unikt och egenkomponerat då? Nej, antagligen inte, oftast är det ju inte det men det skulle vara roligt att komma på nåt

nytt som man kan vara extra stolt över.

1 kommentar:

Libe sa...

Äsch , inspirationen kommer och går .. skitkul när andra kan ge en ideér då, när man själv går på sparlåga. En gång gick jag kurs för mönsterkonstruktion .. jag kan fortfarande inte göra mina egna mönster! Men jag har kommit på att det är inte min grej , jag måste inte kunna det också , och det är skönt :D jag lämnar den biten åt andra. Jag tycker att det är jätte roligt att läsa din blogg och du ger mig en massa inspiration! Trevlig helg / Elisabeth