cookies

måndag 28 maj 2007

Vantbytarkompis

Nu har jag fått min vantbytarkompis tilldelad. Jag hade ett mönster på gång men när jag läser om hennes favoritfärger så blir det inte så lyckat. Får leta upp nytt mönster, vem vet, jag kanske får användning av min nya bok. Spännande för jag har inte stickat vantar sen jag gick på högstadiet och det är LÄNGE sen det. Då fick man göra de obligatoriska Lovikkavantarna och jag var den enda i klassen som klarade av att sticka två lika stora. De andra gjorde först en lösstickad jättevante och den andra blev mycket mindre eftersom de fått upp tekniken lite bättre. Jaha, meningen är väl att projektet ska vara lite hemligt så jag får väl återkomma när jag är klar med dem någon gång i sommar...

3 kommentarer:

Botilda sa...

Sticka tiffanyvantarna till dig själv, vetja. Som uppvärmning.

Botilda sa...

Det är bara att erkänna - jag är för långsam. Nu är det ju för sent att anmäla sig till vantbytet. *suck*

Anonym sa...

Botilda:
Det kommer säkert fler chanser. Sticka mera har ju fler såna bytesgrejer på gång (inte vantar men ändå).
//Klockarbarn