cookies

tisdag 8 maj 2007

måla lite grann

Dottern kommer ut från frukostbordet och är hur glad som helst
-Kolla, kolla, kolla mamma.
-Vad ska jag titta på, svarar jag.
-Titta på ögona. Jag har målat ögona och munnen...
-öh, vad har du målat med?
-Smöret...
Tyckte väl att hon såg lite glansig ut i ansiktet. Det var visst inte bara ögona och munnen heller. Lite av kinderna och näsan hade också fått lite målarfärg (smör). Hur mycket hade hon ätit av smörgåsen? Liten bit av ostskivan sen har hon smetat ut smöret men brödet är kvar.

God fantasi har de i alla fall ungarna. Den minsta har krypit i en dryg månad och nu börjat stå och når mer än jag vill. Dags att börja plocka bort igen. Nu är det full rulle på barnen och pysselfriden är slut. Tyvärr är jag också rätt slut på kvällarna. Igår gick jag och la mig kl. 21.00 efter att ha somnat i soffan under kvällsamningen. Jäsp

1 kommentar:

Anonym sa...

Denna Elvira,,hon är då för rolig..
Mormor