cookies

torsdag 17 maj 2007

Trädgårdsfägring?



Min mamma har varit snäll och gjutit lite grejer till min gamla stentrappa. Grejerna är jättefina men det ser lite ut som om man har tappat eller glömt plocka in grejerna. Jag har planterat slingerkrasse högst upp på trappan och jag hoppas att den ska växa och slingra sig ner för trappan senare i sommar. Detta är ingen trappa vi använder utan den är bara ful och läskig när man har små barn.

Jag klippte ner äppelträdet som såg ut att vara bortom all räddning förra året. Det gav blommor på en enda gren då och vi fick 3 äpplen. Jag gick hårt fram med sekatören och titta i år - alla grenar blommar. Jag sa att trädet skulle få två år på sig att visa sig livskraftigt och nu är det andra året...det kanske hörde mig...det får stå kvar lite till. Vackra blommor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har ett äppelträd som ser likadant ut...Knappt ett enda grönt blad och lite blommor. Förra året fick vi väl ett par äpplen, ska bli kul och se om det blir några iår. Bara inse att det är dax för nya träd.
//N