cookies

tisdag 27 mars 2007

Våren är här



Det är ju så skönt. Det var minusgrader i morse men solen skiner och nu är det 3 plusgrader.

Våren innebär ju att det blir en del att göra ute i trädgården och mindre tid för pyssel. Sen vill man ju vara ute hellre än att sitta inne. Här ska jag slå ett slag för stickning och virkning som går utmärkt att ta med sig ut och pyssla med t om vid sandlådan tror jag. Min dotter kräver hela min uppmärksamhet så för mig funkar det inte men förra året kunde jag handarbeta ute under hela 3 timmar då hon låg och sov. Brun blev jag också.

Förra hösten satte vi igen alla rabatter som vi inte ville ha. Jag har bara 2 kvar nu och det är så skönt. Jag har inte tid att rensa i rabatter. Det räcker med att klippa gräset och ta hand om äpplen på hösten. Kan ju alltid göra nya rabatter senare i livet när det passar .

Några bilder på sockar som är sköna utan skavande skarvar. Stickade från tån och upp. Mönster finns här. Jag har använt Regia och Hjerte sockgarn och gjort dem lite korta i skaftet.

Inga kommentarer: