cookies

fredag 23 mars 2007

Dilemmat garnrester


Garnrester finns det nåt mer tråkigt än det. Vad gör man med allt som blir över. Det är bra att ha tänker jag och samlar på hög. Nån gång då och då inser jag att jag inte kommer göra någa restgarnsprojekt och ger bort garnerna till min mor.

Nu sitter jag här med alla rester från klänningen/tunikan och en del är hela nystan. Ska jag ge bort det eller göra en till bara för att göra av med garnet. Det är den stora frågan just nu. Eftersom barnen är inne i en påfrestningsperiod för sina föräldrar så är alla syprojekt lite för stora att påbörja. Att sticka några varv då och då går däremot bättre. Det kräver ju inga förberedelser.

7 kommentarer:

Annika sa...

Hej och tack, vad kul att du gillar mina djur! Du gör jättefina saker!! Synd att du inte verkar gilla att virka, annars är mormorsrutor pefekt att ha garnrester till. Till slut har man en hel filt (inbillar jag mig i alla fall, även om jag bara har fått ihop till en mindre kudde än så länge :)

Nettan sa...

Hej
Mottager tacksamt om du skänker... ;o). Jobbar stenhårt på en mormorsfilt i pastell!

kram sis

Majtjho sa...

Effy har ett superfint mössmönster till barn. Där kan du gå loss med alla garnrester. Snabbt går det också.

http://www.supersebbe.com/pyssel/pyssel65.htm

Klockarbarn sa...

Annika: Du har rätt i att virkning inte är min grej. Jag är inte så duktig på det. Tycker det tar för lång tid.

Majtjo: Vad kul att du påminner mig om Effys mössa. Jag har gjort 2 st till mitt första barn för 1,5 år sedan men sen glömt bort det. De är fina.

Anette: Nej, det blir inga rester till dig denna gången för jag har redan påbörjat en klänning till fast i större storlek.

Gekko sa...

Åååh vad synd att du redan påbörjat en klänning till, hade annars tänkt fråga vad du vill ha för att sticka en till mig (till min dotter alltså:-D)

Klockarbarn sa...

Jag har bara stickat ett par varv så det går allt att ändra på. Inget är försent ännu.

Gekko sa...

Jag svarade dig i min blogg kom jag på nu, lite snurrig. Kan du vara en ängel och läsa där så behöver jag inte skriva allt en gång till?