cookies

lördag 10 mars 2007

Förklädesklänning - blev för liten :-(



Sydde en liten förklädesklänning men den blev för liten runt ärmarna till min lilla tjockis.
Synd det. Motsvarar nog ca 3-6 mån (om bebben inte väger nästan 8 kg som min halvåring).
Det kanske finns nån som är intresserad av den?
Tryckknapp i ryggen.

Imorgon ska jag inte sy utan tillbringa hela dagen med familjen. Summan av fredags- och lördags kvällens arbete är:
  • 1 volangklänning
  • 1 par byxor
  • 1 förklädesklänning
  • 1 haklapp

2 kommentarer:

florin design sa...

Åh!!! Det bruna var ju jätte fint! Å så snyggt det blev med rosa kantband, jag ör för feg för att bryta med andra färger så där...

Anonym sa...

Det är därför det är bra med beg. tyger som inte kostat skjortan. Då gör det inte så mycket om det inte blir helt hundra.
Detta är några (5-6) bordstabletter för 5 kr st. Jag har för mig att jag använt 3 till denna klänning.
/klockarbarn