cookies

fredag 23 mars 2007

70-tals kul!


Senaste inköpet på secondhandaffären blev ett par 70-tals snickarbrallor. Hel roliga, tycker jag. Köpte ett jättestort tyg i neonfärger (randigt) som jag tänkte kan passa till en sommarjacka. Då syns man bra när man smiter från föräldrarna ut på gatan (min 2-åring får snart smeknamnet pantern eller nåt - så snabb...till min stora förskräckelse).

Det blev även ett gäng roliga 80-tals knappar i sköna färger. Alltid bra att ha och för det ljuva priset av 50 öre/st. Två nya ttrikåtröjor i XXL som jag ska sy barnkläder av samt en virknål (som jag tappade på vägen hem - skit också). Secondhand är det roligaste jag vet. De fynden man gör där känns extra bra eftersom pengarna dessutom går till välgörenhet och att man använder grejerna om igen istället för att slänga bort. Bra va?

Inga kommentarer: