cookies

tisdag 11 augusti 2015

Linne att ha över linne....typ

Lilla tjejen, som snart är 9 år dvs inte så liten, gillar att ha lager på lager. Vi hittade ett linne som hade ett spetslinne över i en butik. Vi köpte det. Hon ville gärna ha flera men jag tänkte att jag kunde sy av ett tyg jag redan hade hemma. Behöver ju som sagt minska lagret....
 
Som så ofta har jag bara klippt efter köpelinnet.
 
 
Mönstret framträder fint om man har ett linne under som är i annan färg. Denna tjej blev också nöjd. Härligt.

3 kommentarer:

Jessika sa...

Förstår att ni blev nöjda. 😊 Är de båda linnena ihopsydda upptill?

Klockarbarn sa...

Hej
Köpelinnet var ihopsytt men det jag har gjort vill vi ha löst för att kunna ha linne eller till vintern en långtröja i valfri färg.

Slow-Eva sa...

Vad snyggt det blev! Förstår att hon är nöjd!