cookies

söndag 9 november 2014

Clapotis många år sen sist

Nu är det länge sen jag stickade min älskade halsduk. Den är väl använd och det börjar minsann synas på den. Eftersom jag bloggat så länge så är det som ett arkiv. Jag ser då att det är 2009 som jag blev klar med min fina halsduk.

Jag har garn hemma som legat länge och nu är jag bra sugen på att göra nåt till mig själv. Det blir ännu en Clapotis. Inte särskilt komplicerad att göra men tar lite tid såklart. Jag har för mig att jag gjorde just denna variant (har gjort 3 totalt) lite bredare och längre. Om du ska göra en så tycker jag att du ska göra en bredare och längre variant, särskilt om du som jag använder ett tunt garn.

Det roligaste är sen när man börjar släppa ner maskorna och ränderna börjar komma fram.



Virkade vantar. Synd att det är så himla svårt att få till färgerna i garnet. Här ser ni mer hur det verkligen är men det är ännu mer djup i verkligheten.



1 kommentar:

Jessika sa...

Härliga färger! Jag har hittat ett mönster på en kofta/bolero som ska bli mitt nästa stickprojekt. Ska bara bli klar med mina vantar först.