cookies

torsdag 10 juli 2014

Planterat men vad?

Kalla mig dum eller Doris (den väldigt glömska fisken i "Hitta Nemo").
Jag har planterat och det växer i pallkragarna. Det enda lilla problemet är att jag trodde att jag skulle komma ihåg vad jag satte för nåt. Tänkte att jag inte behövde sätta nån pinne med vad det var för nåt men ack så fel jag hade. Nu får tiden utvisa vad jag planterat. Jag känner igen grönkålen för den har jag odlat förut. Persiljan känner jag igen på doften. Det jag trodde var morot visade sig vara dill...Sockerärtorna känner man ju också igen direkt. Sen är det några till som jag inte vet. Rädisa eller rödbeta? Fänkålen vart tog den vägen?

Påminnelse till mig själv: Märk för jösses upp vad du planterat, Doris.

I återbruksutmaningen visade "Tyg och otyg" upp sina fina skyltar till hennes odling. Det blir så fint med en sån enkel grej. Jag har ju t om såna bokstavsstansar eller vad de heter. Behöver bara leta lite bestick. Nästa år.....

2 kommentarer:

Kullerbyttatextil sa...

Skönt att höra att det finns fler som litar på sitt minne! �� Har gjort precis likadant i min odling i år! Även jag ska leta bestick till nästa års odling.

Fiff sa...

Jag har en liten trädgårdsbok där jag ritar in vad jag sår, och var. Det är himla bra, för då kan jag se vilka år jag odlade vad på vilket ställe. Superbra! Men det är klart, det är ju både snyggt och roligt med skyltar :-)