cookies

tisdag 16 juli 2013

Tolv + nio + sju

12 klänningar, 9 skjortor och 7 lapptäcken att skicka (plus en massa annat). Här är de senaste. Klänningarna är rätt kul att göra. Jag börjar dock tröttna på lapptäcken.
När jag sitter och syr så tänker jag på barnen och mammorna som kommer att få ta emot dessa grejer. Då blir det genast roligt igen. En liten insats av mig kan göra stor skillnad för någon annan. Vill du också bidra?
Här hittar du flera insamlingar och vad du kan bidra med.
Mitt stora projekt att göra av med mitt tyglager har nu pågått ett tag men det sjunker inte mycket på lagret. Till dessa har lakan och stuvar kommit till användning. Egen snedslå har jag också gjort. Allt för att göra av med tyg. Härliga färger blev det i alla fall.


Skjortmönstret har Linda Westermark gjort.

4 kommentarer:

Emma sa...

Verkligen glada kläder! Åh, jag längtar efter semester och lite ork att sy!

MinaMirakel sa...

Åh, vad flitig du är!/Åsa

Anna sa...

Fantastiskt fina!

Fiff sa...

Men åh! vilka kreationer!
O den där omlottskjortan var ju superduperfin med alla olika tyger! Den skulle jag lätt velat ha till pyret :-)