cookies

måndag 14 november 2011

Två sevärda filmer

Ibland är det svårt att komma på vad man vill se på för film. Här kommer 2 tips som jag sett det senaste. Ingen film man kanske plockar ner från videoaffärens hylla om ingen tipsat om dom. Säkerligen inga awardvinnare men ändå sevärda om man vill må lite gott.

Heartbreaker - fransk romantisk komedi. Min man pustade lite när jag satte på filmen men sen skrattade han högt flera gånger. När han hämtade en smörgås i köket bröt han ut i skratt bara han tänkte på en scen i filmen.

My name is Khan - En tragisk & romantisk berättelse. Denna film uppskattades både av mig och min man. Vi ser mycket film och det mesta glömmer jag bort ganska snart men denna filmen sitter kvar. Delar i den är tragisk men det som sitter kvar i sinnet är det positiva i filmen. Känslan är skön efteråt.

Inga kommentarer: