cookies

tisdag 8 november 2011

Sov gott

Så här gott kan man sova när man fått ögonbindel av sin mamma......ZzzZzzzZzzz
Jag är sjuk och orkar inte pyssla. Så nu tar jag fram ett obloggat projekt som skulle bli dagisfröknarnas sommarpresent. Jag blev inte nöjd så projektet lades ner och kvar ligger ett gäng ögonblindlar. Tjejerna blev glada när de fann dom och lade beslag på varsin. Funkar? Jo. Den har glidit upp lite i sömnen men visst ser hon ut att sova gott. Inte ens blixten till kameran störde prinsessömnen.

Jag ritade ut en pappersform som tycktes passa. Klippte till 2 bitar, varav en framsida i mönstrat tyg och en baksida i mjuk velour. Stärktes upp med Vliselin och sen sydde jag bara ihop dom med rätsidan mot och ett resårband mellan. Lämnade en liten öppning för att kunna vända ut och in. Sydde ihop hålet. Klart.

2 kommentarer:

Elin sa...

Åh så skönt det ser ut...

Jessika sa...

Krya på dig!