cookies

måndag 17 oktober 2011

Pusseltights

Storasyster är kräksjuk och behöver uppmuntran. Hon fick ett par tights. Mönster: Från Meedoms bok 4-7 år, form 0.
Tyget är från Mjuka tyger. Kanske finns tyget inte kvar längre.
Jag tycker att det är för liten skillnad mellan bak och fram på mönstret dvs att byxorna kunde gått högre upp i ryggen än fram på magen. Jag gjorde ändå ändringar för att få större skillnad men det junde skiljt mer. Jag glömde också att kontrollera benlängden innan jag sydde upp dom och det skiljer nästan en centimeter. Hur i hela friden gick det till då? Det är för stor skillnad för att skylla på uppläggningen. Det måste ha blivit nåt galet vid klippningen. Japp, jag är lite slarvig jag vet men nogranhet och tålamod är inte mina styrkor när det kommer till sömnad. Det syns inte jätteväl så jag kommer inte att sprätta upp. Coversömmen är sydd med min vanliga symaskins fusksömmar och det blir förvånansvärt bra tycker jag men den hakar gärna upp sig vid sömmar om det blir lite tjockare och då blir det apfult.
Annars blev hon nöjd och det är viktigast i en tid då inget duger!

Inga kommentarer: