cookies

måndag 10 oktober 2011

Grytlapp av påslakanet

Med dubbla lager frotté inuti och med ett påslakan utanpå så blir det en grytlapp. Här är framsidan.
Den runda applikationen kom till pga att jag råkade klippa mitt i av misstag. Fråga mig inte hur det gick till. Baksidan blev inte lika bra med det är ju en baksida ;-)
Sen hann det bli en vuxenmössa igår kväll också. Sladdrig och härlig och inte ett dugg varm! Blåser rätt igenom. En mössa för den varmblodige.Vips har man gjort av med lite garnrester också.
Den är slarvigt fotad så det har visst blivit ett veck på den. Äh, vad gör det.

2 kommentarer:

Emma sa...

Fodra med fleece!? Det verkar va något med påslakan och grytlappar, jag gjorde lyckades inte felfritt jag heller:)

RÄVENoRÄKAN sa...

Bra gjort att du fixade en applikation istället för att kasta grytlappen i ett hörn! ;-)

Jag har lyckats sy av mitt påslakan också: http://ravenorakan.blogspot.com/2011/10/paslakansutmaningen-sommarkjol-och.html