cookies

måndag 2 juni 2008

Hemlisfrågorna Hemlis omgång 4

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.)
Ull, lin, bomull. Ja de mesta naturmaterial. Silke är jag nyfiken på men har inte provat ännu.

Är det något material du absolut inte tycker om?
Konstfiber är inte så kul. Bara som del i annat för att skapa lite hållbarhet som tex sockgarn.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Jag gillar det mesta men har väldigt svårt för pastellfärger.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Pastellfärger.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Jag använder det mesta. Trästickor har jag inte så många av.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Sen jag var 9 år (38 nu). Nånstans mellan "Mittimella" och "Avancerad" tycker jag nog.

6. Dricker du kaffe? Te?
Kaffe

7. Är du allergisk mot något?
Nix

8. Vilken slags musik tycker du om?
Det mesta i måttliga mängder.

9. Favoritgodis?
Hmmm, godis är gott. Jag gillar inte lakrits men är inte så kräsen för övrigt.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Syr.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Jag gillar att göra barnkläder och vuxen accessoarer. Vuxentröjor känns så jobbigt att arbeta med men det händer det också.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Nej, inte just nu.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Nej.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Rätt okej.

16. Stickar du sockor?
Ja ibland.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Normal 38:a.

18. När fyller du år?
10 feb

19. Stickar du med pärlor?
Nej

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Deckare och roliga böcker som t ex Martina Haags

Inga kommentarer: