cookies

torsdag 30 augusti 2007

1 årsdag, tossor, symaskin och brist på inspiration


Antingen får barnen ligga/sitta i vagn eller vara så små att de inte går för dessa skor är hala. Men söta! Har gjort några par och 2 saknar knappar att knäppa med. Jag hade inga söta knappar hemma så det blir till att inhandla det. Produktiviteten är LÅG här hemma. Jag har hållt på med annat som renovering och födelsedagskalas (lillan 1 år) och att förbereda mig på terminstarten på F&S (vi har varit två lördagar i rad där på olika inspirationsträffar). Måste säga att Friskis är mkt bra på att ta hand om sina ideella funktionärer. Ena lördagen bjöds vi på en konsert med The Ark och med Melody Club som förband. The Ark var verkligen jättebra -ett riktigt showband. Annars är de inte mina stora favoriter. Ja visst ja, bloggen ska ju handla om hobbypysslande...men på ett sätt är ju F&S det också, ialla fall en hobby.

Min förhoppning är att jag snart kan visa upp min senaste tunika. Sen tror jag att jag lägger tunikor på is ett bra tag framöver. Man tröttnar på att göra samma sak, eller hur.

Under semestern köpte jag en overlock och den ligger fortfarande nerpackad i kartongen. Jag har inte provsytt den ens. Fattar inte när jag ska få ork eller TID att sy igen. Inte ens syrummet är klart men hyllplanen har i alla fall kommit. Fint ska det bli!

Inga kommentarer: