cookies

lördag 19 april 2008

Prickigt värre

Det har varit inskolning på dagis denna veckan. Vi hann gå dit i tre dagar sen upptäckte vi utslag på lilltjejen. Jaha. Vattkoppor. Nu blir det till att vara hemma några veckor extra för min man och sen börja om med inskolningen. Japp. Får hoppas att det bryter ut i dagarna på stora tjejen också så vi får detta avklarat. Värre saker kan ju hända men lite irriterande är det.

I helgen jobbar min man så att jag skulle få tid att prova min nygamla symaskin är väl inte att tala om. Imorgon ska vi åka och hämta vår nyinköpta begagnade bil. Sen ska jag jobba igen.

Det som är bra med att jobba är att man förlorar bebismagen som envist har hängt sig kvar där på mittpartiet i tre år men nu minsann rasar kilona av mig.

2 kommentarer:

Botilda sa...

Vattkoppor är (oftast) mest bara irriterande för att man inte kan leka med sina kompisar. Hoppas tjejerna får en lindrig version ungefär samtidigt så är ni av med det sen.

Och grattis till raset!

Jes sa...

Våran K hade vattkoppor för någon vecka sedan & han fick som tur va en lindrig variant inte så många prickar och det verkade inte klia för mycket. Skönt att ha det gjort. Hoppas ni oxå får en lindrig variant.