cookies

söndag 6 april 2008

Länge sen sist


Det var så länge sen jag gjorde ett inlägg att jag nästan glömt hur man gör.

Här är ett smakprov på mina vantar som jag stickar. Jag vet att det inte är direkt säsong för vantar nu men det tar ett tag att bli klar så nästa vinter är planen för dessa. Jag använder det garn jag har hemma så det blir inte så genomtänkt med färger och så men det blir bra i alla fall. Garnerna är rena ullgarner och det turkosa är en upprepad lamullströja från H&M.
Vantarna blir visst lite små. Men det finns ju alltid människor omkring mig som har mindre händer så det är knappast nåt problem.
Mönster kommer från Hello yarn.

4 kommentarer:

á Yeliqa sa...

Oj så snyggt det blir

maria carlander sa...

oh, vad fina! Hur snyggt mönster som helst. Och eftersom jag tror att det här blir första inlägget jag läger in hos dig (även om jag följt din blogg ett bra tag) så måste jag bara säga -shit så bra du är på att sy! När jag blir stor ska jag också kunna sy...

Klockarbarn sa...

Tackar!!

lisa sa...

oj vad fina de kommer att bli! du är som vanligt väldigt duktig! och välkommen tillbaka. har saknat dig. :)