cookies

onsdag 23 april 2008

Nyköpt klänning

Jag har köpt en klänning av Mustafa på Kokos Flanell. Lite stor kanske men det visste jag att den skulle vara. Växtmån är alltid bra!

Nu måste jag sy nåt som matchar till. Ett par leggings kanske?

Mina regnbågsvantar tog en kväll att göra. Här är hela paret. Har ju bara visat den ena tidigare. Det roliga med självrandande eller sektionsfärgat garn är att ingen blir den andra lik om man inte klipper bort en mängd garn och det ville jag inte göra. Detta är ju ett restgarn så då hade det inte räckt till två vantar.

4 kommentarer:

Jes sa...

Jättefin klänning! Och dina vantar blev ju kanon fina :)En kväll!!! för mig skulle det ta bra mycket längre.

Anki på sytt/vurm sa...

Gillar klänningen jättemycket, ett gott köp ;)
Aha tar det bara en kväll.....
jag som trodde att det tog typ 1 vecka :D
fina är dom iallafall, gillar att dom är lite olika varanndra

mustafa sa...

vad kul att se klänningen på någon annan såhär över nätet. du kanske kan gödsla barnet så det växer i klänningen lite snabbare.

och jag sitter här och blir djupt imponerad över kvickheten med stickorna, har du motorer inopererade i händerna?

Anonym sa...

kokos flanell: det ligger många års träning bakom hastigheten plus ett par starka turbomotorer ;-)
/Klockarbarn