cookies

söndag 10 juni 2007

Limegrön/turkos/brun förklädesklänning

Idag orkade jag inte med mer sol och värme. Satte mig en stund och sydde en klänning av ett gammalt men fint förkläde. Jag blev riktigt nöjd. Jag får aldrig till färgerna på mina foton. Det är väl fotografen (jag) man ska beskylla för det kanske. I alla fall är den gröna färgen grönare och kjolen är klarare och starkare i färgen den med.
En annan sak som irriterar mig är att kameran verkar strejka. Det går inte att föra över fotona till datorn. Bild får komma lite senare då....tyvärr.

Okej, nu har kameran fått kontakt med datorn och bilderna blivit överförda. Här kommer de.

Arbetsgång, så här gjorde jag:
* sprättade bort linningen på förklädet.
* Sydde axelsömmar
* Kantade med snedslå runt hals och sen armhål
*Sydde sen sidosömmar
*Sydde fast livet med förklädet.
*Tog ett band och sydde ett annat ovanpå.
*Sydde sedan detta band över midjan på klänningen. Sydde endast fast det på framsidan. Meningen är att det ska knytas i ryggen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den blev ju jättefin..
Möörk

Majtjho sa...

Jättefin klänning. Älskar grönt!!!

Kajsa Bergman Fällén sa...

Superfin! Nu blev jag inspirerad till att göra en riktigt fin midsommarklänning till bebisen, gillade det där med banden!