cookies

tisdag 16 december 2014

En stillsam dag

Efter två vabbdagar fick jag och dottern lite ork och pysslade stjärnor. Eller. Det var väl kanske mest jag. Dottern gav upp efter att ha fått ihop en. Rosa valde hon.
Själv lider jag av att göra saker i mängd, så jag slutade inte efter en.

Materialet är tapetbitar som är lite svåra att vika. Drar man med nåt vasst där vikningen ska göras så går det lätt att vika sen. 

Det svåraste var att limma ihop två stjärnor med varandra. Jag hittar ingen fästpunkt. De ligger inte an så bra mot varandra helt enkelt. Men det fäste tillräckligt för att hålla ihop i alla fall.

De är fina i kluster. Nu ska jag bara hitta en plats att hänga upp dom på.


Via Pinterest hittade jag "Annekata" med sin fina tutorial.



2 kommentarer:

Anna sa...

Oj vad stiliga!

Återbruk av Åsa.Li sa...

God jul! Vilka fina stjärnor!