cookies

söndag 22 juli 2012

Tält för svin

De lurviga familjemedlemmarna behövde ett nytt krypin. Varför köpa, om man kan göra själv och dessutom  sy upp lite resttyg? Jag tänkte att det borde funka om man klipper ut en gigantisk solhatt och sen gör en botten. Jag har kantat den nertill och lämnat utrymme för någon typ av "tråd" som håller ut och spänner tygbotten lite så står tältet stadigare. Jag tänkte en elkabel eller tvättlina men det får inte bli så att djuren på nåt sätt kan tugga upp tyget och sen skada sig på "kabeln/tråden" . Ståltråd utan inplastning är inte att tänka på. De gillar redan sitt tält med det faller omkull utan förstärkningen i botten eftersom de gillar att böka lite i tältet. Inuti har jag klippt till fleecebitar som de kan bädda med. Utan fleecebitarna så är inte tältet intressant för dom. De gillar att bädda ner sig våra lurviga små grisar.

  

                                      
Stora tjejen älskar sitt marsvin men tycker inte lika mycket om att hjälpa till att göra rent i buren och på golvet när de varit ute. Inte ens att plocka mat ute är intressant men att leka och gosa med dom är kul. Konstigt va ;-)


2 kommentarer:

MinaMirakel sa...

trodde för ett ögonblick att ni hade riktiga grisar i tält;)./Åsa

lopplisa sa...

Vad fiffigt med tältet!! Inte för att jag har hört talas om campande marsvin tidigare, men någon gång ska väl vara den första!!