cookies

lördag 18 oktober 2008

Julswap svar på frågorna

Här är mina svar på Syswapar mammornas julbyte. Jag måste ju passa på att säga att jag inte gillar julen...lustigt att delta i ett sånt här byte då....
Med det menar jag att jag inte gillar traditionellt julpynt, julkläder och tomtetyger. Lika bra att tillägga det.

1, Hur många barn har du?
En på 2 år och en på 3,5 år = 2 stycken.
2, Kön kläder och skostorlek på barnen
Stora tjejer som drar 98 och 104 cl. Skostorlek är 25 och 27.
3, Vad betyder ordet maskerad för dig!
Hm, har nog inte varit på nån på minst 10 år. Att klä ut sig och känna sig lite larvig minst sagt.
4, Är du nybörjare, medel eller avancerad på stickor?
avancerad, tycker jag nog.
5 -”- på sömnad
Hyfsat medel.
6, Vilken typ av tyg föredrar du?
Velour, trikåer, muddväv, retro bomullstyger (inte det allra mest 70-tals blommiga i hysteriska färger. Jag tror min blogg kan skvallra lite om vad jag gillar)
7. Vilken typ av garn gillar du?
Naturmatrial främst. Mjuka garner av ull, alpacka, bomull i bra kvalite, lin,silke osv. Kan förekomma i blandningar med varandra också tex bomull/lin.
8, Håller du på med någon annan skapande hobby(vad?)?
Syr, stickar, virkar. Inget annat.
9, Finns det något i pyssel, sy eller stickväg som du behöver?
Garn går alltid åt, sytråd, bra barnresår, band osv. Det mesta kommer till användning förr eller senare.
10, Vad gillar du för godis?
Choklad men även smågodis. Ej lakrits.
10, Är du allergisk mot något?
Nix
11, vad är dina favoritfärger?
Starka, klara färger (även här är min blogg till hjälp). Pastell gillar jag INTE. Grönt är favvofärgen framför alla men det ska vara klara gröna toner. Gräsgrönt, äppelgrönt, limegrönt. Gärna i kombination med annat. Asså jag gillar de flesta färger utan de mesiga och pastelliga tonerna.
12, Finns det några färger du absolut inte gillar?
Beige, sandfärg, kamoflagefärgat.
13, Kaffe eller te?
Kaffe
14, vad lyssnar du på för musik
Inte så mycket musik i mitt liv för tillfället. Barnen tar upp allt ljudutrymme så när de sover är det skönt att det är tyst. Annars brukar jag tycka om det mesta utan jazz, blues och opera.
16. Vad läser du för böcker?
Sy- och stickböcker är allt jag för tillfället pallar bläddra i. Innan barnen kom så läste jag yngre tantlitteratur som t ex Martina Haags böcker (rätt kul tycker jag). Deckare är väl annars det mesta jag äger i bokhyllan.
17, Prenumererar du på någon sy/sticktidning?
Ottobre

Inga kommentarer: