cookies

måndag 23 november 2015

Julpyssel vecka 4

Julklappar är det som får ta plats i huset. Julpynt är fortfarande så långt bort för mig. Nu har det visserligen

blivit lite mer juligt ute med liiiiiite pudriga hustak och frostiga bilrutor på morgonen.

Har sytt en tröja till en 4-åring som älskar Bilar. Jag tittade i affären för att se vad de hade att erbjuda. Jättetrista tröjor som mer liknade pyjamasar. Nej, sa jag bestämt. Jag syr för jag vet att tygaffären har mängder med tyger. Jag tycker att min tröja blev jättemycket finare än de två som fanns på Lindex.

Så denna gången är det nya tyger rätt igenom. Mönster är från Børnetøj 4-7 år - Sofie Meedom&Hanne Meedom.


Varsågod att länka här nedan

6 kommentarer:

Katarina sa...

Hur har det gått med tyg till badkappa? Jag har inget att erbjuda me kan kolla på loppisen imorgon om du vill.

Hos mig blev det inte så juligt förra veckan men kladdkaka går väl hem året om? :-)

Klockarbarn sa...

Jo, jag har lagt några bud på Tradera. Får se om jag vinner. Betalar inte gärna ett överpris....
Du behöver inte kolla men jag tackar för ditt erbjudande.

Jessika sa...

Tröjan blev snygg! Det kommer nog att bli en glad kille.
Jag gick förbi en handduk i typ mikrofiber på xxl som gick att packa i hop till litet paket. Tänkte på dig, kanske det skulle funka till din badrock. Den var blå.

lopplisa sa...

Ja, din tröja är mycket snyggare än Lindex tröjor! Förstår att du är nöjd!! Dessutom får man anta att dina sömnadsförhållanden är bättre än för de som sytt åt Lindex :)

hennihenni sa...

Väldigt mycket snyggare än Lindex! Blev förresten bra med raglan till det där tyget tycker jag.

Katarina sa...

Jag gjorde ju faktiskt ett adventspyssel i veckan som var men det gavs bort direkt så det blev inte fotat. En sådan där enkel "shit, vad ska jag göra för något?"-sak när jag i sista minuten ville skicka med en klapp med en resande vän. På grannloppiset hittade jag en fin rund burk med snöigt landskap och hustomtar, på coop köpte jag änglamarks pepparkaksdeg och hemma kollade jag vilken pepparkaksfigur som bäst gick ned i burken (det blev stjärnor). Sedan knådade jag, lite för lite såg jag i efterhand, kavlade ut direkt på bakplåtspapper, stansade ut stjärnor, pillade bort degen emellan dem och körde fem minuter i ugnen. Pepparkakorna fick snabbsvalna i fönstret och sedan åkte de ned i burken. En uppskattad present som fixades på mindre än en timme, inklusive promenerandet till loppis och mataffären. Och skulle mottagaren tröttna på burken så är det ju bara att lämna den vidare.