cookies

måndag 25 maj 2015

Dags att visa upp Mystery Boxen

Mystery boxutmaningen hos Lekfullt med Katarina ska nu redovisas. Här kan ni se vad de andra deltagarna har skapat av sina boxar. Gå in och kika.
Ärligt och sannings enligt:
Jag har inte använt allt material. Har försökt få in alla material men jag hann inte och kunde inte få ihop det.

Men jag tycker att jag är godkänd ändå! Håll i hatten det blir många bilder.....


 Först ut är en medalj. Som hästar och hundar brukar få. Här har jag använt säkerhetsnål, reflex, diverse band och dekorerat med glitterlim och en liten kedjegrej. Allt ingick i boxen. Dottern blev jätteglad. Passar att ha på t ex väskan eftersom det är reflex.
 Lisebergsband som antagligen varit nyckelband. Blev två armband till stora tjejen. Knäpps med kardborre (k-borre hemifrån). Här under är det samma typ av band men vänt inåt åt lilla tjejen.
 Massor av knappar och papper fanns också. Vad gör man med knappar? Blev julklappsetiketter så här i vårtider...

En godisask blev en liten burk att ha smycken i. Om man vill då.
Knappar kan man klistra på bokmärken på...det fanns t om en nyckel i boxen...
'
En träbebis som fick bli en utomjordning istället. Lite mer min stil. Papperskort och färdigtryckt textdekor. Allt detta fanns i lådan + glitterlim och öga. Detta kort gavs bort i helgen till en 10-åring som fyllde år.
Tittskåpet gjorde jag till förvaringslåda. Pappret är eget. Här kom skärpet från boxen till användning som handtag. Vände det ut och in som ni ser. Ville inte se texten.

Det låg en påtdocka och ett helt garnnystan i boxen. Jag påtade upp hela nystanet till en jättelåååång snodd. Sydde sen ihop med sicksack och trodde att jag skulle göra en grytlapp typ. Men den "slog" sig liksom och blev en skål. Man har ingen användning av en tygskål så jag gjorde en väska och fick då använding av tyget som fanns i boxen och ett band som jag sydde dubbelt för att få stadga i det. Dragkedjan la jag däremot till från mina gömmor. Eftersom jag skulle ha fått påta till midsommar så fuskade jag faktiskt och använde min påtningsstickmaskin. Det var ett ok fusk eftersom jag har problem med händerna, eller?

Ett kort till med tyg, glitterlim. Elefanten blev doppad i glitter.

Slutligen ett fusk. Jag tog ett par gamla tights som var trasiga på knäna och för små. Klippte bort midjeresåren som var för tight och de trasiga benen. Sydde på spetsresåren som fanns i boxen. Lite halvfusk men skit samma.

7 kommentarer:

Borgmästaren sa...

Här har verkligen flitens lampa lyst! Tycker du fått till verkligt fiffiga saker! Tittskåpet som förvaringslåda blev jag mest imponerad av - snyggt! Även tygväskan fyndig. Och nu behöver du inte vara orolig till jul, etiketterna fixade. Nu gäller det bara att minnas var du lade dem så att du inte sliter ditt hår dagarna före julafton, vilket jag nog hade gjort.

Klockarbarn sa...

Glömde ju lägga upp ett kort till.
Nu är det uppdaterat.
Tack Borgmästaren.

Katarina sa...

Jag var tvungen att gå tillbaks och kolla vad du hade i din box. Otroligt mycket visade det sig och otroligt mycket har du gjort. Kan tänka mig att barnen dina är glada när de fått så mycket fint och så tycker jag det är häftigt att vi är flera som hittar nya användningsområden till prylar vi fått.

Tack för att du har varit med!

Katarina sa...

Och nu såg jag det glittriga kortet. Så roligt med alien! Och så mycket annat fint också.

Klockarbarn sa...

Tack Katarina.

x-handarbete-pyssel sa...

Åååh! Underbart att se vad du gjort!
Jag blir både glad och varm över att se så mycket fint och finurligt du fått till av boxen! (joo, den var kanske lite väl proppad... jag var väl för snål för att inte fylla boxen till bredden - liksom, har jag betalt för att skicka två kilo så ska jag minsann skicka två kilo med...! ;)
Och inte tycker jag att du har fuskat ett dugg!
Du har varit kreativ och det var välan det som var meningen?! :)
Ah, än en gång, så kul att se hur du tänkt nytt med mycket av innehållet!
Och fortsätt pyssel-lycka med resterande!
Kan säga att jag har också en del kvar att pyssla upp ;)

Sanna sa...

Oj va mycket skoj du pysslat ihop! Härlig blandning! =)

SV: Tackar! Jag tyckte utmaningen var superkul och alla bitar föll plats och jag visste direkt vad det skulle bli bara jag såg innehållet i lådan... =)