cookies

lördag 13 augusti 2011

Svamp och bär

Halva mängden ligger på handduken....Igår eftermiddag tog jag barnen och mormor med mig till skogen för att plocka svamp. Mormor har kunskapen om svampen och vet var de finns så utan henne hade det inte gått. Det fanns en hel del faktiskt och vi åkte till ett känt ställe så vi behövde inte driva omkring heller. Rakt på bara, det gillar jag. Lite lingon hittade vi också men de var inte riktigt mogna än men sysselsatte barnen bra. Ungarna hittade blåbär också så idag blir det blåbärspaj. En korg med svamp blev det och shit vilken tid det tog att rensa bär och svamp. Jag håll på till 23.30 i går. Trodde aldrig att det skulle ta slut. Kul var det i alla fall och jag avslutade så klart med att köra bilens framhjul i ett dike med VÄLDIGT mjukt underlag så mormors man fick komma ut i skogen och dra upp oss.



Dagens reslutat:
1 stor korg med kantareller
1 halv hink med lingon
1 en mugg med blåbär
1 stor repa i bildörren efter en sten
1 st intryckt framspoiler
1 st fästing på min mage
Gör om det om ni kan!!!

1 kommentar:

Mia sa...

Ajaj, inte roligt med bilen - hade kunnat varit jag. Hoppas inte att det blir för dyrt att laga.
I svampväg vet jag inte om jag slår dej, men sist jag var ute och plockade fick jag ca 20 fästingar med på köpet så där ligger du i lä ;-)