cookies

söndag 10 juli 2011

klart och oklart - vädret också




Vädret varierar lika stort som mina projekt. Oklart för det mesta men ibland klarnar det upp en liten stund. Jag irrar runt mellan mina pågående projekt. Startar en massa och avslutar nästan inget. Nu har jag i alla fall avslutat Beppehatten av återbrukade jeans och knåpat ihop en virkad överdel med halterneck. Jag får lov att invänta barnen så jag kan prova om bandet räcker eller om det t om verkar lite långt. Toppen ska sen få en kjol del i tyg. Ingen idé att gå vidare förrän de är hemma igen. De befinner sig i Dalarna och träffar släkten. De har det säkert jättekul med kusinerna. Jag jobbar två veckor till så jag fick stanna hemma.

English:

This weekend I´m home alone. The rest of the family visits relatives in Dalarna. I´m just running around starting up project without finishing. At least I have been able to finish this buckethat. The crocheted top is almost done but I need my girls to try it on to see if the halterneck is too long. Then it will have a fabric bottom sewn on. I think it will be cute. Maybe I should go upstairs and searching for the perfect fabric match.

1 kommentar:

Malin på pastill.nu sa...

Låter som mina projekt. Det ligger halvfärdiga över hela huset...

Jättesöt hatt! Har använt exakt en likadan apa som applikation på en jeansklänning :-D