cookies

tisdag 12 juli 2011

Cybersymöte och stickning på G - wrap and hat

Idag är det tisdag och normalt brukar det vara min lediga dag men idag har jag jobbat. Det gäller att lägga på ett extra kol före semestern. Eftersom jag syr på heltid just nu på jobbet så lockar inte symaskinen när jag kommit hem. Detta trots att jag är hemma helt själv! Familjen är bortrest. Nu njuter jag av att sticka istället.


Jag har börjat på en trekants sjal som jag har missuppfattat mönstret på men det gör inget. Den blir vacker ändå. Jag ska ha den som halsduk i vinter. Gosigt!!

Mönstret finns här på Ravelry och är gratis. Du måste dock vara medlem på Ravelry för att använda länken. Garnet jag använder är "Fame trend" från Marks & Kattens (color 664).


Det har blivit en mössa till för "värma liten"- projektet. Mönstret kommer från Pickles och är också ett gratismönster.

English:
Today it´s time for the weekly meeting on internet. We are a bunch of women that shares knowledge and inspiration about craftingprojects. It´s a fabulous idea to share with others. Today I´m showing my knitting projects. First up is my wrap. I totally misunderstod the pattern but thinks it looks good anyway so I will leave it that way. my second project is a hat from Pickles. It´s an easy pattern that knit up quickly.

5 kommentarer:

FarmorMormorA sa...

Vilka härliga höstfärger det var i sjalen. Den där mössmodellen har jag tänkt prova också.

Maja sa...

Hej!

Vad fint - både sjalen och mössan! Gillar de där blå och gula nyanserna i mössan så mycket! Har själv virkat en hätta i blått och gult nyss. Lite kul som en hälsning från oss i Sverige.

Hoppas att den kommande semestern blir bra!

Hälsningar från Maja

Anonym sa...

Vilket härligt garn du stickar sjalen i. Vad heter det?

Alma sa...

Härligt garn där i sjalen! Kanonfint till höstens alla nyanser. Blir väldigt sugen på att pröva det där Pickles mönstret - är så fiffigt.

Carina sa...

Hej, undrar om du kan hjälpa mig, jag stickar Lille Luring-mössan men får problem efter de första vändningarna på mössan där det står: Strikk frem og tillbake hele pinnen, ska jag sticka hela varvet ut då och ytterligare ett varv och sedan sticka 19 m, "vend og strikk tilbake" osv. Jättetacksam om du vill hjälpa mig.

Med vänliga hälsningar Carina