cookies

onsdag 15 september 2010

Favoriter



Födelsedagspresenten från Lindex med Hello Kitty blev genast en favorit (bilden ovan). Så jag sydde ihop en till av lite stuvbitar från secondhand. Tryckte med Panduro textilfärg så att det hände nåt mer på klänningen. Blev lite av en pyjamas men Hanna ÄLSKAR den.
Så här gjorde jag:
Jag vek klänningen på mitten på längden och la på ett mönsterpapper. Ritade av konturen. Ritade både fram- och baksida så. Likadant med ärmen. Sen mätte jag hur lång volangen var på ett ungefär. Klippte ut delarna samt volangen som är ett rakt stycke. Sydde ihop axlarna först. Nålade på ärmar och sydde dit dom. Sen sydde jag ärm- och sidstyckena på en gång. Sydde sist på volangen samt halsringningen som består av en liten bit mudd.

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Smart! Och så kul när kläderna blir så uppskattade!! Det är en härlig känsla som bara vi skapande föräldrar får känna! :-)