cookies

tisdag 7 september 2010

Bland färgat garn, bubblande luftrör och mönsterfunderingar


Vad ska man göra när man är sjuk och inte orkar göra något annat än att ligga i soffan och se skogstv?

Nu har jag legat där i 3 dagar och sett på tv dagtid och nattetid och sovit där emellan. Lungorna är på väg upp genom halsen tror jag. Det bubblar i luftstrupen när jag andas ut. Nu verkar i alla fall febern börjat ge med sig och jag mår lite bättre. Då blir man genast UTTRÅKAD!!!!!!!

Så jag letade fram ett nystan som jag färgat själv med karamellfärg. Påbörjade ett par vantar. Samtidigt funderar jag över en mössa som jag har lovat att sticka men jag har gått bet. Kanske ni har en lösning på mitt problem.

Kund vill ha en patentstickad tant/pösmössa som ska vara rätt rymlig, inte nödvändigtvis hängig... Den ska ha en inträdd resår i nederkanten och vara dubbel. Jag har hittat ett mönster på Garnstudio som är en "enkel" patentmössa. Det funkar hyfsat men hur gör jag den dubbel då? Lägga upp på nåt annat vis så jag kan plocka upp maskorna nertill och sticka därifrån eller? Jag vet inte - tipsa mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

slit inte ihjäl dej! Skäms lite om det blir för mkt jobb för dej.
jag tror att mössan ifråga var stickad med ett "veck". Garnet som syntes utåt fanns med några cm på insidan. Sen kan det ha varit upplockat för resten av insidan. Men jag kommer tyvärr inte ihåg precis hur det såg ut. Det var just frånvaron av synlig kant nertill som gjorde mössan lite speciell

Anonym sa...

Krya på dig/Jessika

Mia sa...

Krya på dig! Är själv lite småförkyld men inte liggandes. Vad gäller mössan så har jag ingen lösning- är riktigt urusel på att sticka och skulle inte våga avvika från ett mönster...men du kommer säkert på något.