cookies

fredag 16 maj 2008

Jeans av pappas gamla




Ett par jeans sydda efter eget huvud. Jag tog mannen gamla trasiga jeans och sydde ett par till minsta dottern. Velour är ju favvisar här hemma men funkar inte så bra i sandlådan. Nu får vi se om dottern gillar byxorna. Troligen inte eftersom jeans alltid brukar framkalla skrik. Jag hoppas att hemsydda sitter bättre på min tjej.

Muddväv upptill med en liten resår inuti. Strumpskaft nertill som mudd. Jag hade ett par strumpor som jag gillar mönstret på (körsbär) men som hade något hål. Klippte av skaften och sydde fast den nertill. Man får tänka på att skaftet och mönstret hamnar uppåner. En liten lapp fick hamna bak i knävecket eftersom jag råkade dra sönder tyget när jag sprättade upp en söm.

Snygga är de inte men förhoppningsvis praktiska och återanvändning gillar jag!

Inga kommentarer: