cookies

onsdag 27 februari 2008

Present till mor - titta inte mamma...

Mor har önskat sig ett förkläde att ha när hon är i trädgården och speciellt då i växthuset. Tyget har jag köpt nytt på second hand för 5 kr och hon har velat köpa tyget av mig. Det fick hon inte. Nu ska hon istället få ett förkläde som jag sytt. Jag har varit så avancerad att jag mönsterpassat in fickan som finns på magen men lyckades inte helt eftersom jag inte hade tillräckligt stor tygbit. Uppe på bröstet finns också två små hållare för pennor. Hon skriver på sina fröpåsar och krukor så det behöver hon säkert.

Jag har inget mönster så jag fick klippa på frihand och prova på mig själv. Hon och jag är ungefär lika stora så det blir nog bra. Jag är ganska nöjd själv.

6 kommentarer:

Gulligan sa...

Fint!Roligt att fynda..

mustafa sa...

vilket jättefint tyg, jag förstår att din mor ville lägga rabarber på det. väldigt passande till ett trädgårdsförkläde: först jobba sen vila sig.

Botilda sa...

”Ska det inte vara någon ficka” tänkte jag när jag först såg det fina förklädet. Det var först när jag läste och tittade extranoga som jag förstod att det ju fanns en där.

Tyget är ett klassiskt, eller hur? Tycker att jag sett det på nåt känt ställe, men kan inte komma på var.

Toppenfint och praktiskt - och dessutom tillklippt på frihand. (Respect! skulle jag kanske säga om jag var väldigt många år ygnre :-) )

Kaja sa...

Kul tyg! Längtar också efter en hängmatta eller solstol...

//Kaja

Anonym sa...

OOOOOOOOOOO, va fin jag ska bli i trädgården..TACK TACK

Anonym sa...

Anonym = mamma: Jasså, du kunde inte låta bli att kika. Jaha, då är det väl lika bra att lämna över det direkt nu då.
//Klocckis