cookies

torsdag 21 februari 2008

Jag tror (hoppas) på en fin sommar



Ska ju snart börja jobba så mina sytimmar blir till sysekunder framöver. Lika bra att köra på nu då...

Solklänning av påslakan. Kolla, jag har t om vågat mig på en liten applikation. Men att sy på sicksackband nertill var ju inte lätt. Trots att jag nålade fast det så blev det helt snett och vint. Denna modell är vad man kallar "Pillowcase dress" i det stora Amerikalandet. Jag är inte mkt för Amerikastilar men dessa små lättsydda klänningar kan ju se fantastikt olika ut beroende på tyg och "lull-lull" (tillbehör). Jag har klippt till min på frihand men om man söker på google så hittar man även mönster och "how to" till sin hjälp.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag föll pladask för din klänning! Helt underbar! Jag är ingen sann retroälskare men det här tyget till denna klänning var bara perfekt, och sedan det röda som bröt av.. Underbar!
Kika gärna in hos mig på www.junebacken.se om du vill./June

gosi sa...

Vilken underbart somrig klänning...jättesöt!

Gulligan sa...

Den är ju bara så fin!

Anonym sa...

Tack snälla ni. Den var lätt att sy till på köpet.
/klockarbarn

Botilda sa...

Jag tror att sicksackbandet kanske blir lättare att sy på om man limmar fast det med textillimstift. Limmet försvinner i tvätten och är till just för såna saker.

Klänningen ser otroligt somrig ut. Finfin!

Klockarbarn sa...

Tack Botilda. Då får jag nog införskaffa sånt lim. Man lär sig något varje dag. Det är rätt häftigt faktiskt.

Lollisossa sa...

Wow vilken fin klänning, fin applikation med. Jag tror inte att det sneda kommer att synas in action, ser inte det nu i allafall.

BONGI sa...

Så fin!! En sån här måste jag bara sy!!! Tack för inspirationen!!

Jes sa...

gud vilken underbar klänning så sommrig.