cookies

fredag 28 december 2007

Välkomna tillbaka

Nu är julfirandet över. Vi är hemkomna igen efter julhelgen i Sundborn. Lite pyssel har det blivit. Framför allt i bilen under alla dessa timmar som vi färdats fram och tillbaka. Det är ingen dans på rosor att åka bil med två små barn. Det tar ganska mycket längre tid än när vi bara var två vuxna som reste. Men med en nyinköpt dvd-spelare till bilen och Pippi Långstrump och Teletubbies i rutan gick det ändå ganska bra. Tid tog det, men ungarna var i alla fall rätt nöjda.

Jag sydde två par byxor som jag inte hann blogga om innan vi for. Två par i velour. Ett par härligt blå (otroligt svår färg att fota, men de är vad jag nästan skulle kalla 80-tals kornblå). Bilden blev för ljus. De är mustigare i färgen.

Å så ett par orange i velour från Nea Nobelle.

2 kommentarer:

Gekko sa...

God fortsättning!
Jag känner igen mig i bilproblematiken, knäppt att man skall längta efter att dottern skall tycka att film är roligt! Men nio timmar i bil (för vår del) är ingen dans på rosor för någon.. Jag tycker jag skymtar lejontunikan på din tjej! Den är en favorit här hemma! :-) Snygga byxor!

Anonym sa...

Ja visst, här är den också favorit. Jag köpte båda varianterna på tunikan. Den gula och orangea velouren från Nea Nobelle passar bra till även om inte nyansen är helt rätt.
//Klockarbarn