cookies

måndag 3 december 2007

Gult är fu--lt...jag menar FINT


Elvira snart 3 år har fått gula härliga velourbyxor. Sydda i tyg från Hilco. Måste bara hålla med alla andra som tycker att det är en fröjd att sy i detta tyget. Tog en halvtimma att slänga ihop. Muddväven kommer också från hilco. Den är däremot inte så stadig så jag fick lägga i en resår inuti midjemudden. Då tycker jag att man lika gärna kan vara utan mudd i midjan och bara sy resårkanal. Fast om tyget är tjockt kan det däremot bli lite klumpigt.

Byxorna kommer passa jättefint till hennes nya tunika i gult, orange och brunt. Hon ska få ett par orange velourbyxor också som matchar i julklapp. För visst kan man ge barnen hemsydda plagg i present. Speciellt när de är sydda i detta tyget för det var ju inte gratis direkt. Ska fundera över byxmönstret dock.

Mönster är ett modifirerat byxmönster från Elsebeth Gynthers "Nya sy till barnen" (heter den nog) i storlek 98. Den som är så härligt 80-tal ni vet...

1 kommentar:

Gekko sa...

Fina! Nu längtar jag ju även mer till mitt gula Hilcotyg som visstnog skall vara på väg till mig i posten:-D