cookies

söndag 29 juli 2007

Loppisfynd




Igår var jag på secondhand igen. Hittade en gammal dockvagn i bra skick för 25 kr! Nu är Elvira helt upptagen med att köra den och låta dockorna sova skönt. Det är viktigt att dockorna turas om också ingen får ligga för länge.
-Nu får du flytta dig lite för nu ska denna dockan sova, säger Elvira till dockan.

Lite tyg blev det också. Svart/vit prickigt som kan bli nåt snyggt till mig själv kanske plus en liten stuvbit med bilar på (20 kr för allt).

När jag vaknade igår satt Elvira i sängen. Vi provade med att hon skulle sova utan blöja på min systers inrådan. Det gick ju inte. Elvira vaknade ganska snart och grät. Hela sängen var full av kiss. Vi fick dra ut lakanen och låta henne sova hos oss istället. Nä, hon är inte riktigt mogen för blöjlöst ännu. I alla fall så vaknade jag på morgonen och Elvira var redan vaken och hon tittade på mitt huvud och sa:
-Mamma, du kan ta ett hårspänn så blir det bra.


1 kommentar:

Anonym sa...

*ler*
vilken gullig dotter, allt kan ordnas med hårspänne...
Hoppas oxå finna en sådan dockvagn på loppis, dottern har en modern dockvagn men de är fula och värdelösa, ramlar itu, dottern gråter, sätter ihop ramlar itu osv osv