cookies

onsdag 4 juli 2007

Barn paus


Idag åker barnen och maken bort och hälsar på kusinerna i Skåne. De lämnar mig ensam kvar i huset ett par, tre dagar. Jag ska få sova ut i 2 nätter och samtidigt sluta amma. Ska bli så skönt. Jag vet inte riktigt vad jag ska syssla med dessa dagar men lite sy blir det och SOVA och städa/organisera upp huset - för det behövs mer än väl. Tänk att få husera i 3 dagar helt ensam....
Lite synd om maken som ska försöka lära en 10 månaders bebis att sova ensam utan mammas bröst. Lite dåligt samvete har jag men å andra sidan går det sämre om jag finns i närheten.

3 kommentarer:

Carolina sa...

Tomt kommer det nog kännas, men vilken lyx ändå att ha tid att röja, organisera etc i hemma.

Skickar en liten tanke till mannen också och hans uppgift med att få lillkillen att sova utan mammas bröst.

Jes sa...

Va skönt stt få sova ikapp, och att pyssla lite, men får även instämma i förgånde talare, det kommer nog kännas lite tomt oxå, och maken kommer nog inte ha det för lätt, eller så går det som en dans :) i bland kan ju de små liven övraska en rejält.

Klockarbarn sa...

Ja jag hoppas att hon överraskar den lilla. Hon är verkligen inte lätt den tjejen när det kommer till att sova. Men hon är en lycklig och väldig snäll tjej dagtid. Hade hon inte varit det så hade jag inte orkat hålla på med amningen så länge som jag gjort.
Lycka till min tappre man!!!